Training Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl (basis)

Voorheen waren de belangrijkste taken van een kwaliteitsmedewerker het re- en proactief toetsen van de onderzoeksverslagen en beschikkingen op juridische correctheid en werd strategisch beleid vertaald naar processen voor uitvoering in de praktijk. Om de transformatie in het sociaal te laten slagen wordt van de kwaliteitsmedewerker nieuwe stijl echter meer gevraagd. Dat kan ook niet anders. De Jw, Wmo en Pw zijn namelijk wetten die gericht zijn op een participatiesamenleving, waarbij eigen kracht en de brede vraagverheldering centraal staan.

Dit vraagt onder andere om een integrale benadering zoals integrale primaire procesbeschrijvingen sociaal domein breed, data gestuurd werken in combinatie met het coachen en intrinsiek motiveren van medewerkers die niet gewend zijn aan deze nieuwe werkwijze. Kortom: een nieuw takenpakket op inhoud en vorm waarop deze basistraining is afgestemd.

De training wordt op een interactieve manier gegeven aan de hand van praktijkvoorbeelden uit het sociaal domein.

Wat wordt er behandeld?

  • Wat is het takenpakket van een Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl?
  • Wat is het verschil tussen een werkproces en een werkinstructie?
  • Hoe maak je een lean integraal primair werkproces (d.m.v. een workflow)?
  • Hoe kun je sturen op kwantiteit en kwaliteit van de geleverde voorzieningen/diensten?
  • Wat zijn de eisen van een gedegen onderzoek, onderzoeksverslag en beschikking?
  • Hoe coach je een consulent?
  • Hoe kun je een medewerker intrinsiek motiveren om een bepaalde verandering te realiseren?
  • Wanneer zet je supervisie, intervisie en coaching in?

Doel van de training

Deze training is onder andere bedoeld voor consulenten met minimaal 2 jaar ervaring in het sociaal domein en anderen die willen ervaren of een functie van Kwaliteitsmedewerker iets voor hen is. Voor diegene die interesse heeft in meer diepgang is de 3-daagse training Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl (uitgebreid) het meest geschikt. 

Wat zijn de leerdoelen?

  • Je bent op de hoogte van de inhoud van het takenpakket van een Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl
  • Je bent in staat om een integraal werkproces en werkinstructie te maken
  • Je weet hoe je kunt sturen op kwantiteit en kwaliteit
  • Je kunt toetsen of het onderzoeksverslag en de beschikking aan de vereisten voldoen (zoals motivering, rechtszekerheid en objectiviteit)
  • Je weet hoe je de consulenten moet coachen en enthousiasmeren
  • Je weet wanneer je supervisie, intervisie en coaching in zet om feedback te creëren met als doel deskundigheidsbevordering van medewerkers

Na de training ontvang je een certificaat van deelname.


Praktische informatie:

Duur van de training:

1 dag

 

Trainingsdata: 

  • Eindhoven - 2 februari 2021

Aanmelden Training Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl (basis): 

Upload jouw CV

Op zoek naar jouw volgende carrièrestap? Bekijk alle vacatures en solliciteer direct

Bekijk vacatures

Contact met ons

Vragen over onze dienstverlening?
Neem gerust contact op

Contact opnemen