In je werk zijn uitstekende communicatieve- en coachingsvaardigheden onmisbaar. Je wilt daarom graag over de juiste gesprekstechnieken en spreekvaardigheden beschikken om een stapje verder te komen met je cliënt. Daarnaast wil je goed kunnen luisteren. Goed luisteren werkt stimulerend voor je gesprekspartner en voorkomt misverstanden. Om deze gesprekstechnieken verder te professionaliseren is deze praktijkgerichte training de juiste keuze.
Inhoud
Je maakt in de training kennis met de basisbegrippen voor effectieve communicatie en krijgt inzicht in je communicatie- en coachingsvaardigheden; wat beheers je en wat kun je nog verfijnen? Daarnaast gaan we aan de slag met verschillende coachings- en interventietechnieken.
In de training staat het doen centraal. De trainer besteedt hierbij veel aandacht aan die situaties die jij lastig vindt. Je brengt eigen praktijksituaties in en oefent hiermee. Dit wordt op individueel niveau geanalyseerd en geëvalueerd, zodat je je leerdoelen behaalt. De training wordt verzorgd door een ervaren en inspirerende trainer.
Wat leer je?
Na afloop van deze training:
- Heb je inzicht in je stijl van communiceren en kun je deze aanpassen om je gewenste doel en resultaat te bereiken
- Breng je jouw persoonlijke boodschap beter over
- Houd je structuur en de regie in een gesprek en kun je actief luisteren
- Begrijp je waarom communicatie soms stroef verloopt en kun je dit oplossen, door bijvoorbeeld verschillende coachingstechnieken toe te passen of naar een ander niveau te schakelen
Doel van de training
Het doel van deze training is om in je dagelijkse werkzaamheden prettige en doelgerichte (coachings-) gesprekken te voeren, zodat je meer resultaat dan gebruikelijk uit de gesprekken met de klanten weet te halen.
Na de training ontvang je een certificaat van deelname.
Praktische informatie:
Duur van de training:
1 dag
Trainingsdata:
Aanmelden Training Coachende Gespreksvoering: