Focus op duurzame plaatsingen
“Ik ben al sinds 1996 betrokken bij YER en in al die jaren is de focus op kwaliteit constant gebleven,” vertelt Ernestine. “Investeren in een goede relatie staat altijd op de eerste plaats, in tegenstelling tot scoren op de korte termijn. Als je elkaar goed leert kennen, sluit je steeds beter op elkaar aan en heb je aan een woord genoeg. Als adviseur ga ik verder dan een headhunter die alleen transactiegericht werkt.”
“Zo denk ik na over of de wervingsvraag van een opdrachtgever realistisch is en ik verdiep me in de karakteristieken van de bedrijfscultuur. Ik overzie het totaalplaatje en denk zowel businesswise als arbeidspsychologisch op gelijkwaardig niveau mee. Daar zet ik al mijn kennis en ervaring voor in. Als ik dan zie dat veel van mijn plaatsingen duurzaam zijn en kandidaten zich binnen de organisatie verder ontwikkelen én vervolgstappen maken, geeft dat een voldaan gevoel.”
Uitgebreid netwerk biedt nieuwe skills
De digitalisering in de verzekeringswereld zit in een stroomversnelling en dat zet een stempel op de wervingsvraagstukken. “Consumenten hebben via internet toegang tot alle mogelijke informatie. Het is essentieel om als verzekeraar zorgvuldig naar de vragen van klanten te luisteren, van bestaande én nieuwe. Wat bepaalt de hoogte van je premie? Hoe ga je om met duurzaamheid? Hoe verhoud je je in een datagedreven samenleving op een integere manier tot ethische kwesties? Dat vraagt om kandidaten die affiniteit hebben met IT en midden in de maatschappij staan,” stelt Ernestine.
“Daarnaast hebben nieuwe spelers op de markt zonder legacy-systemen alle ruimte om innovatieve producten te ontwikkelen op basis van statistieken en algoritmes. Om hier bij aan te sluiten zijn medewerkers met nieuwe vaardigheden nodig. Aan de ene kant moeten die begrijpen hoe alle techniek werkt. Aan de andere kant is het de vraag hoe je al die data interpreteert en koppelt aan de menselijke component. Om de organisatie scherp te houden focussen verzekeraars op de inzet en expertise van ervaren professionals. Tegelijkertijd willen ze investeren in young potentials en (toekomstig) leiderschap. Dit zijn precies de wervingsvraagstukken waar YER bij kan helpen.”
Juiste oplossing voor iedere organisatie
Verzekeraars schakelen Ernestine in voor plaatsingen in de hoogte én de breedte: “Om de arbeidsmarkt maximaal te bereiken kunnen we terugvallen op een immens up-to-date netwerk en beschikken we over de nieuwste middelen, zoals data-driven tools. Of het nu gaat om operationele functies, posities op teamleidersniveau, hoogopgeleide specialisten of ervaren managers.
“Heb je vragen over de arbeidsmarkt of wil je sparren over een bepaald idee? Wij kennen de markt door en door, en hebben veel contact met onderzoeksbureaus. Met onze kennis, ervaring en tools onderzoeken we in hoeverre jouw wensen realistisch zijn en komen we samen tot de juiste oplossing voor de organisatie.”
Aansluiten op toekomstige ontwikkelingen
Het ambitieuze YER-team volgt nieuwe ontwikkelingen op de voet. Ernestine vertelt: “In plaats van constant achter elke nieuwe trend aan te lopen observeren we met een scherp oog hoe de arbeidsmarkt beweegt en hoe onze opdrachtgevers hier het best op aansluiten. Zo zijn wij door de jaren heen steeds relevant gebleven.”
“Het mooie is dat ons bedrijf, ook al is de wereld intussen behoorlijk veranderd, nog heel dicht bij de intentie staat waarmee het ooit allemaal is begonnen: een professionele sparringpartner zijn voor opdrachtgevers en het beste potentieel in de markt. Als je met ons samenwerkt sla je dus twee vliegen in één klap: wij bieden het specialisme van een klein boutiquekantoor én de solide basis van een grote organisatie.”
Wil jij je team versterken of die ene specialist vinden die het best aansluit bij jouw organisatie? Neem direct contact op met Ernestine Simonis: 06-29 23 90 25 | ernestinesimonis@yer.nl