Training Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl (uitgebreid)

Om de transformatie in het sociaal domein te laten slagen wordt van de Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl meer gevraagd dan de klassieke Kwaliteitsmedewerker. De Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl is niet alleen inhoudelijk deskundig, maar kan ook organisatiedoelen vertalen in procesdoelen, integrale werkprocesbeschrijvingen maken en hieraan data koppelen. Dit om data gestuurd te kunnen werken om waardevolle informatie bijvoorbeeld vanuit de wijk naar binnen te halen om maatwerk te kunnen leveren.

Tevens speelt coaching, advisering en gedrag een belangrijke rol. Kortom: een nieuw takenpakket op inhoud en vorm waarop deze 3-daagse training is afgestemd.

De lesstof wordt behandeld aan de hand van praktijkvoorbeelden en interactieve werkvormen.

Wat wordt er behandeld?

  • Wat is het takenpakket van een Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl?
  • Wat is procesmatig werken en hoe draagt dit bij aan kwaliteitsontwikkeling?
  • Hoe stel je het volwassenheidsstadium van een gemeente vast?
  • Hoe herken je de organisatiestrategie van je gemeente?
  • Hoe vertaal je organisatiedoelen in procesdoelen?
  • Welke methoden zijn er om processen te beschrijven?
  • Hoe maak je een LEAN integraal primair werkproces?
  • Met welke verbetermethoden optimaliseer je een werkproces/instructies?
  • Hoe kun je sturen op kwantiteit en kwaliteit van de geleverde voorzieningen/diensten?
  • Welke kwaliteitssystemen zijn het meest geschikt om te gebruiken in het sociaal domein?
  • Wat zijn de eisen van een gedegen onderzoek, onderzoeksverslag en beschikking?
  • Hoe kun je een medewerker intrinsiek motiveren om een bepaalde verandering te realiseren?
  • Wanneer zet je supervisie, intervisie en coaching in?

Doel van de training

Deze training is onder andere bedoeld voor consulenten/generalisten met minimaal 2 jaar ervaring in het sociaal domein of diegenen die reeds werkzaam zijn als kwaliteitsmedewerker. Voor diegenen die willen ervaren of een functie van Kwaliteitsmedewerker wel iets voor hen is, wordt de 1-daagse training Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl (basis) aanbevolen.

Wat zijn de leerdoelen?

  • Je bent op de hoogte van de inhoud van het takenpakket van een Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl
  • Je weet hoe procesmatig werken bijdraagt aan kwaliteitsontwikkeling
  • Je kunt het volwassenheidsstadium van je gemeente vaststellen en hierop je proces afstemmen
  • Je kunt organisatiedoelen vertalen in procesdoelen
  • Je bent in staat om een LEAN integraal primair werkproces te maken op basis van diverse methoden
  • Je weet welke verbetermethoden je kunt inzetten om werkprocessen en instructies te optimaliseren
  • Je weet hoe je processen kunt besturen door aan het proces meetindicatoren te koppelen
  • Je kunt aan de hand van het outcomemodel toetsen of het onderzoek SMART is of het onderzoeksverslag en de beschikking aan de vereisten voldoen (zoals motivering, rechtszekerheid en objectiviteit)
  • Je weet hoe je de consulenten moet coachen, adviseren en enthousiasmeren
  • Je kunt supervisie, intervisie en coaching als instrument inzetten om feedback te creëren met als doel deskundigheidsbevordering

Na de training ontvang je een certificaat van deelname.


Praktische informatie:

Duur van de training:

3 dagen

In verband met de duur van de training, wordt een akkoord van je consultant gevraagd.

Trainingsdata: 

  • Eindhoven - 1 en 22 november en 13 december 2021

Aanmelden Training Integraal Kwaliteitsmedewerker Nieuwe Stijl (uitgebreid): 

Upload jouw CV

Op zoek naar jouw volgende carrièrestap? Bekijk alle vacatures en solliciteer direct

Bekijk vacatures

Contact met ons

Vragen over onze dienstverlening?
Neem gerust contact op

Contact opnemen