Training Motiverende gespreksvoering

Heb je het gevoel dat je hard moet werken en dat het je veel tijd kost om je klanten te motiveren? Benieuwd hoe je de klant eenvoudiger aan het werk zet? Dan is deze training de oplossing.

De training geeft inzicht en handvatten om de motivatie van de klant te vergroten en diens gedrag te veranderen. Je gesprek heeft meer effect in minder tijd.
Motivatie kan groeien of afnemen. De gespreksvaardigheden van de professional spelen een belangrijke rol bij het doen toe- of afnemen van de motivatie van de klant. Als de professional bijvoorbeeld veel (ongevraagde) adviezen geeft, heeft dit vaak een negatieve invloed op de motivatie.

Wat wordt er behandeld?

  • Wat kun je doen om de motivatie bij je klant te laten groeien? En wat vooral niet?
  • Hoe zet je jouw klant eenvoudiger zelf aan het werk, in plaats van dat je zelf hard aan het werk bent?
  • Hoe reageer je effectief op weerstand? Wat roept weerstand op, wat helpt het te verminderen?
  • Mensen willen aan de ene kant best veranderen, en tegelijk aan de andere kant ook weer niet. Ze twijfelen. Dit verschijnsel wordt ambivalentie genoemd. Hoe kun je ambivalentie helpen oplossen?

Doel van de training

Het centrale doel bij deze vorm van gespreksvoering is motivatie bij de klant te ontlokken en versterken. Dit vanuit een gelijkwaardige houding en respect voor autonomie. Je toont empathie, bent gericht op samenwerking en biedt tegelijk richting. Je houdt de klant op constructieve wijze spiegels voor, waardoor de kans toeneemt dat hij/zij zelf aan de slag gaat in plaats dat jij hard aan het werk bent.

Motiverende Gespreksvoering is niet een verzameling technieken of trucs om mensen iets te laten doen wat ze zelf niet willen. Het is meer een basishouding, een manier van benaderen van mensen en een wijze van communiceren waarmee je op een natuurlijke manier gedragsverandering ontlokt en faciliteert.

Na de training ontvang je een certificaat van deelname.


Praktische informatie:

Duur van de training:

2 dagen

 

Trainingsdata: 

  • Amsterdam - 25 mei & 15 juni 2020 

Aanmelden Training Motiverende gespreksvoering: 

Upload jouw CV

Schrijf je vrijblijvend in en ontvang de laatste vacatures in je mailbox

Inschrijven

Contact met ons

Vragen over onze dienstverlening?
Neem gerust contact op

Contact