Training: Communicatie met klanten met een taal- of verstandelijke beperking

Training: Communicatie met klanten met een taal- of verstandelijke beperking 

Inhoud
In je werk heb je aan de ene kant de hele dag te maken met collega’s, waar je je werk mee bespreekt en dus veel vakjargon gebruikt. Aan de andere kant heb je ook te maken met diverse klanten met een verstandelijke beperking of een taalbeperking. In je automatisme gebruik je termen als Participatiewet, Sociaal Domein, Competenties, Zelfredzaamheid. Allemaal termen die voor de ander een groot vraagteken zijn. Hoe pas je je communicatie aan, zodat voor je klant duidelijk is wat de regels zijn, wat er van hem verwacht wordt en hoe check je of je boodschap wel daadwerkelijk overgekomen is?

Ben je je bewust van het vakjargon wat je gebruikt tijdens gesprekken? Herken je een beperking tijdig?

In deze training leer je hoe je meer over de doelgroep met een verstandelijke beperking, hoe je een verstandelijke beperking kan herkennen, maar ook hoe je je communicatie kan aanpassen naar het niveau van de ander, zodat voor beiden een helder gesprek overblijft.

Doel:
Het doel van deze training is dat de medewerker inzicht krijgt in zijn eigen handelen m.b.t. vakjargon en afhankelijk van de klant zijn communicatie kan aanpassen hierop.

Duur:
8 uur 

Kosten:
€ 350,- (exclusief btw en inclusief alle kosten zoals accommodatie, lunch en lesmateriaal)

In company: in overleg 

Planning open inschrijving
Utrecht
Woensdag 23 mei 2018

 

 

Bewijs van deelname
Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname.

Upload jouw CV

Schrijf je vrijblijvend in en ontvang de laatste vacatures in je mailbox

Inschrijven

Contact met ons

Vragen over onze dienstverlening?
Neem gerust contact op

Contact